چگونه اکانت تلگرام خود را دیلیت کنیم؟

راهنماي جامع ارز‌هاي ديجيتال

چگونه اکانت تلگرام خود را دیلیت کنیم؟

۴ بازديد
اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید استفاده از پیام‌رسان Telegram را متوقف کنید، اکانت تلگرام خود را در چند مرحله به‌سادگی می‌توانید حذف کنید.

برخی از شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهند که در تلگرام نمی‌توان یافت؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است کاربران به حذف اکانت تلگرام ترغیب شوند. تنها در‌صورتی می‌توان به کاربران تلگرام دسترسی داشت که آی‌دی یا شماره‌ی همراه آن‌ها را دراختیار داشته باشیم؛ اما شبکه‌های اجتماعی دیگر دسترسی به افراد را ساده‌تر می‌کنند. حتی ازطریق جست‌وجوی گوگل می‌توان به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرد؛ اما موتورهای جست‌و‌جو به حساب‌های تلگرام دسترسی ندارند.

در همین حین، برخی از کاربران معتقدند که تلگرام پیام‌رسان ایمنی نیست؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم می‌گیرند سراغ حذف اکانت تلگرام بروند. انتشار این دسته از اخبار و شایعات سبب شده است شماری از کاربران تلگرام در فضای این پیام‌رسان احساس امنیت نکنند. در نسخه‌های قبلی، راهکار مستقیمی برای حذف اکانت تلگرام وجود نداشت؛ اما در به‌روزرسانی‌های جدید نسخه‌ی iOS حذف اکانت تلگرام ساده‌تر شده است.

آیا حذف اکانت تلگرام به‌طورموقتی امکان‌پذیر است؟

یکی از ضعف‌های تلگرام این است که برخلاف شبکه‌های اجتماعی، امکان غیرفعال‌کردن موقتی حساب کاربری را ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین اگر به‌دنبال حذف اکانت تلگرام باشید، تمامی چت‌ها را از دست می‌دهید. تلگرام می‌گوید با حذف حساب کاربری، تمامی پیام‌ها و مخاطبان پاک می‌شوند و بعداً حتی اگر دوباره حساب بسازید، نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. تمامی گروه‌ها و کانال‌هایی که ساخته‌اید، پس از حذف اکانت تلگرام پابرجا می‌مانند؛ اما اگر فرد دیگری را به‌عنوان مدیر انتخاب نکرده باشید، دسترسی به گروه و کانال غیرممکن می‌شود.

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که پس از حذف اکانت تلگرام، تا چندین روز نمی‌توانید با همان شماره موبایل حساب جدید بسازید. یکی از دلایل دیلیت اکانت تلگرام ممکن است محدود (لیمیت) شدن حساب باشد. تلگرام می‌گوید لیمیت‌بودن حساب کاربری با حذف‌کردن آن از بین نمی‌رود. توصیه می‌کنیم قبل از حذف اکانت تلگرام، از چت‌های خود خروجی بگیرید.

حذف اکانت تلگرام ازطریق تنظیمات خودکار

اولین روش حذف حساب تلگرام، قابلیتی در خودِ اپلیکیشن است که براساس آن، اگر برای مدت‌زمانی مشخص آنلاین نشوید، حساب کاربری به‌طور‌کامل حذف می‌شود. در حالت پیش‌فرض، زمان مشخص‌شده برای دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از تنظیمات خودکار، ۶ ماه در نظر گرفته شده است؛ اما کاربر می‌تواند این زمان را ازطریق منو تنظیمات تغییر دهد.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه اصلی چت

۱. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و وارد منو تنظیمات شوید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه تنظیمات

۲. به بخش Devices بروید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون منوی Devices دستگاه ها

۳. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه‌ی If Inactive For ضربه بزنید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه تنظیمات حذف خودکار

۴. در این صفحه، می‌توانید مدت‌زمان را به شیوه‌ی مدنظر خود تغییر دهید.

پس از انتخاب بازه‌ی زمانی مدنظر، از بخش تنظیمات خارج شوید و برای حذف اکانت اقدام کنید. فراموش نکنید که حذف حساب کاربری به‌صورت دائمی است و تمامی اطلاعات از بین می‌رود. اگر پس از مدتی دوباره از تلگرام استفاده کنید، زمان مشخص‌شده برای فعال‌شدن حالت حذف خودکار ریست می‌شود.


 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.